Queenstown

Nu har vi precis lämnat Vårat underbara Queenstown!

Vägen från Wanaka till Queenstown var väldigt vacker! längs med sjöar och berg!

 

vi anlände till Queenstown Onsdag tidigt, Det märktes direkt att denna lilla stad var mysig och hade shopping ;)
efter att ha parkerade bilen tog vi oss en promenad bland affrerna!
Vi gick in på I-site där vi bokade The Nevis BUNGY JUMP 134 m! wiiii till dagen efter!

Efter en shoppingrunda inne stan gick vi förbi white tiger tatoo ;) och gissa ..... Yes vi blev märkta för livet båda två! Gjorde ja väl er nyfikna va *blink blink*
Med Ett stort leende på våra läppar letade vi upp våran camping!

Vi båda var väldigt uppspelta över Bungyn! jag kan erkänna att ja va nog nervösast! kajsa va super glad och taggad! liten men tuff ;)



när vi kom till the nevis träffade vi på Linus en trevlig kille från Göteborg som vi hade sällsap med! 
Själva hoppet går inte att beskriva mer än att de va de bästa vi båda har gjort någonsin sån himla skön och härlig känsla när man står där och tittar ner 134 meter  och vet att snart ska ja hoppa ut här! mottot I belive I can fly ... ja jag kan lova er att de funkar inte ! Sm sagt vi  har försökt! 
Ni som nte hoppas Bungy jump alltså ni MÅSTE ! 

 

Vi sa det innan vi hoppade till varandra nu lämnar vi alla beskymmer på toppen och hoppar ifrån dom :)

De filmade hela hoppet och vi köpte såklart filmen ! så ni som är nyfikna är välkommna på en bio visning när vi är komna hem!  

 

Vi var jätte glada LÅNG tid efter ! detta kommer man minnas för livet! efter bungyn rekomenderade Linus ett ställe som gjorde goda hamburgare ! men alltså jag som inte äter hamburgare för ja inte är så förtjust i det kan ju säga att denna hamburgare var nog det godase Vi ätit på länge ! kanske kan bero på att vi lever på ris, gröt och frukt men GOD var den!

Vi somnade denna natt med kramp i kinderna och med ett leende på läppparna!

Kia ora !

KRAMAR Tina ( och Kajsa )


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh så kul!! :D Vill också! Känner igen det där med att vara världens lyckligaste i flera dagar efteråt! ;) Skön känsla.

Kram

2010-02-27 @ 08:24:12
Postat av: Gustav

Så coolt! Jag vill också prova! Filmvisning är bokad för min del :D



Hannah har fest på fredag, jag skulle bjuda alla så jag bjuder dig också kajsa! Även om du inte kan komma så vet du iaf att vi tänker på dig och saknar dig!

Kramar!

2010-02-27 @ 10:48:03
Postat av: Syster Sandra

Inte illa, inte illa. Bra, bra, bra. Härliga bilder. Fallskärm nästa? Jag är på! Sitter hemma hos mamma och pappa nu, vi ska gratulera mamma ikväll, alla hälsar.

Kramar

2010-02-27 @ 13:08:36
Postat av: Maine

Äntligen kan jag pusta ut att hoppet är över. Höjdrädd som jag är, kan jag inte förstå hur man kan bli glad över ett DÖDSHOPP. Jag tänker inte titta på filmen. Kramar

2010-02-27 @ 14:00:24
Postat av: Kim

Sa fort man vander ryggen till sa hander det massa dummheter.

Hmmm....

Men det ar val bra att ni roar er.

Kram fran Mui ne Vietnam.

2010-02-27 @ 17:17:03
Postat av: Melvin

Kan du komma hem till mig och hälsa på mig och kanske leka lite, du var så modig, du var så duktigt var du lite rädd eller var du inte rädd. Brunt i brallan eller? grina du eller? puss och kram Melvin.

2010-02-27 @ 19:29:47
Postat av: mamma Lena

Hej härliga tjejer. Ni är otroligt modiga. Håller med Maine att det var tur att jag ingenting visste, är nervöst ändå så det räcker till. Så det blev en tatuering trots allt, hoppas du är nöjd, skall bli spännande att se. Mormor tyckte motivet var passande. Var rädda om er. Längtar efter en kram. / Mamma

2010-02-27 @ 21:18:22
Postat av: Lee

WOHOOO tuffast ni är!!! Fattar inte hur ni våga.. men låter ju som ni gilla de!

2010-02-28 @ 00:45:13
Postat av: Viktor

Ser riktigt kul ut! då fick ni en rejäl adrenalin kick av hoppet!



ha det bra kramar

2010-02-28 @ 09:34:35
Postat av: Aron

134 m fritt fall, FAN va nice! De där måste ju va en sådan där typsik grej som kroppen inte alls håller med om är lika kul som hjärnan gör XD. Skakis efteråt?

Synd att man inte va där, har alltid haft det där brinnande begäret att putta Kajsa över en klippkant :P

Så vill man ju se en bild på nya tatueringarna också såklart :)



Hare fint, Kram!

2010-02-28 @ 10:00:44
Postat av: Morbror Björn

Jag skrev igår men det blev nog fel. Jag har läst allt ni skrivit och fotat det verkar helkul Ni har i alla fall tur med vädret .Med andra ord jag skulle vilja vara där oxå Hej då och ha det bra

2010-02-28 @ 13:41:51
Postat av: niki

Vilken upplevelse gumman :D själv skulle jag ALDRIG våga då man är höjdrädd som du vet, kommer du i håg i sommras med berget HAAHAHAHAHAHA när jag började grina hahaahahahaha ;) jaja jag är ju som jag är ;) Längtar tills du kommer hem gumman <3 TJEJKVÄLL med Trion. Hmm vi måste komma på något namn till Sandra som börjar på D så att det blir D3 :D:D jag är märkt för livet med ditt namn i mitt hjärta gumman

pusspusspuss

2010-02-28 @ 15:29:01
URL: http://niczue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0